Vajon a sztárok vagy az alacsony értékeltség mentheti meg a Netflix-et?

2022.02.02. 09:59 • Erste Market Sztori

A streaming szolgáltató évről évre növeli a tartalmakra szánt költségvetését és ez 2021-ben sem volt másképp, hiszen 16%-kal többet, 17,3 milliárd dollárt költött tavaly új tartalmakra, mint 2020-ban, illetve a bevétel is közel 20%-os bővülését produkált. Olyan kasszasiker sorozatokat sikerült a közönség elé tárni, mint a Nyerd meg az életed (1,65 milliárd megtekintett óra), Emily Párizsban (287 millió megtekintett óra), de a Cobra Kai (274 millió megtekintett óra) sorozat is igen nagy népszerűségnek örvend. Természetesen a Botswana GDP-jével megegyező költségvetésből nem csak siker sorozatokat, de hatalmas közönséget vonzó filmeket is készítettek tavaly. A cég hatalmas összegeket fizetett ki azért, hogy a legfelkapotabb színészeket tudja felsorakoztatni. A Red Notice című filmet, amiben Dwayne Johnson, Gal Gadot, és Ryan Reynolds is szerepet kapott több, mint 364 millió órán keresztül nézték a felhasználók, ami a filmek között is kiemelkedő teljesítménynek mondható.

A kasszasiker tartalmak meg is hozták a Netflixnek a sikert és a két hete jelentett negyedéves eredmények is felülmúlták a Wall Street várakozását. A rengeteg új sorozat és filmnek hála 8,3 millió új felhasználót sikerült feliratkoztatnia, de természetesen látszik, hogy a járvány végéhez közeledünk, hiszen a tavalyi időszakhoz képest ez egy kisebb csökkenést jelent. A legjobban teljesítő régiók a UCAN (USA és Kanada) és az APAC (ázsia csendes-óceáni térsége) régió voltak, hiszen itt több, mint 30%-os növekedésről számolt be a felhasználói bázisban a tavalyi évhez képest. Ami viszont érdekes, hogy a sok korlátozás hatására az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban több, mint 3,5 millió új felhasználót nyert a vállalat, ami a negyedik negyedév során a leggyorsabban növekvő régiónak számított. Természetesen ne higgyük, hogy ez a növekedés örökké folytatódhat, hiszen amint a befektetők meghallották az előrejelzéseket 2022 első negyedévére, több mint 20%-ot esett az árfolyam. A vállalat növekedése drasztikusan csökkenhet a jelenlegi negyedévben, hiszen a cég elmondása szerint csak 2,5 millió új felhasználó gyarapíthatja a cég számláját, míg az elemzők több, mint 6 millió új nézőre számítottak. A vezetőség válasza erre az volt, hogy az újabb sorozatok, amiktől nagy sikert várnak, mint a Bridgerton Család második évada, illetve a The Adam Project is mind márciusban lesznek elérhetők a felületen és az első negyedévben nincsen új tartalom, ami a készülékek elé vonzaná a nézőket. A tartalomhiányon kívül az, hogy egyre több ország vet véget a korlátozásoknak sem segíti a Netflix növekedését.

Forrás: Netflix negyedéves jelentés

Ugyan a jelenlegi negyedévben bevétel és profitabilitás terén is elmaradhat a korábbi várakozásoktól a Netflix teljesítménye, de a várakozások szerint a második negyedévben az új felhasználók száma közel 8,5%-kal emelkedhet a tavalyi évhez képest elérve a 226,9 millió felhasználót és összesen 2,6 millió új fizető ügyfelet nyerhet a vállalat a tavalyi időszak 1,54 millió új felhasználójához képest. Itt a legnagyobb növekedés a UCAN (102%) és az EMEA (324%) régiókban várható. Ugyan a negyedik negyedévben a szabad készpénzáram mínusz 560 millió dollár volt, de az előrejelzések szerint az első negyedévben ez ismét pozitív lehet, ami további likviditást adhat a cégnek újabb kasszasikerek gyártásához és további akvizíciók megvalósításához. Az átlagos havi felhasználónkénti bevételt is érdemes megfigyelni, hiszen 2022-ben több, mint 8%-t emelkedhet 10,7 dollárra, míg 2021-ben ez az érték csak 9,9 dollár volt.

A nagyköltségvetésű tartalmak elkészítését a vállalat kötvénykibocsátás formájában finanszírozza, de ez azt is jelenti, hogy viszonylag magas az eladósodottsága, hiszen a kicsivel több, mint 18 milliárd dolláros adósságához, csak 6 milliárd dollár készpénzállomány társul. Azonban mivel a kötvények lejárata csak 2024 után következik be, sürgős likviditási probléma nem fenyegeti, amit a 0,95-ös likviditási ráta is alátámaszt. Ha pedig a teljes adósságot hasonlítjuk az EBITDA-hoz, az EBITDA változatlansága mellett, 1,88-as értéket kapunk, ami ugyan rosszabb, mint a szektor átlagos értéke (-0,33, ami azt jelenti, hogy a cégeknek átlagosan az EBITDA-juk magasabb, mint a teljes adósság), de még mindig nem ad okot aggodalomra.

A cég papírjainak az értékeltsége historikus adatok alapján az elmúlt 10 évben nem volt ilyen kedvező és míg a 10-éves átlagos előremutató P/E 110-szeres, addig a jelenlegi 12-hónapos előremutató 31-szeres érték jóval alacsonyabb. Nem csak a historikus adatsor alapján, de a szektorhoz képest is kedvezően juthatunk a papírhoz, ha a szektor 57-es szorzóját nézzük.

A vállalat nem feltétlenül lesz képes fenntartani az elsőségét és a jelenlegi növekedési dinamikát csak sorozatok és filmek gyártásával, hiszen egyre telítettebb a piac. Ugyan a vállalatnak kicsivel több, mint 221 millió felhasználója van, amivel piacvezető, viszont az olyan cégek, mint az AT&T HBO-ja (73,8 millió felhasználó), a Disney+ (118 millió felhasználó), az Amazon Prime Video (175 millió felhasználó) egyre nagyobb veszélyt jelentenek a Netflix számára. Így muszáj lesz új stratégiai irányokat kijelölni, esetleg új üzleti területekre belépni, ha piacvezetők szeretnének maradni. Számtalan ötlet, illetve spekuláció látott napvilágot, sőt a cég vezetősége is nyilvánosságra hozta, hogy gondolkoznak a videójáték szegmens meghódításában is. Miután a Microsoft bejelentette az Activision Blizzard felvásárlási szándékát többen elkezdtek spekulálni, hogy valószínűleg a versenyfelügyelet nem fogja engedélyezni a felvásárlását, ami azt eredményezheti, hogy más cégek olcsóbban megszerezhetik a videójátékfejlesztőt. Ugyan a Netflix 267 milliárd dolláros piaci kapitalizációja és 6 milliárd dolláros készpénzállománya nem elég, hogy akár csak megközelítse a Microsoft 69 milliárd dolláros ajánlatát, viszont valószínűleg találna rá megoldást. Miután a cég eladósodottsága magas több megoldás is lehet, mint például további részvények kibocsátása és az abból befolyt összegből fedezné az akvizíciót vagy Netflix részvényekkel fedeznék a felvásárlást. Miután Reed Hastings és Ted Sandros, a Netflix vezetői, többször elmondták, hogy az Epic Games Fortnite játéka nagy versenytársnak minősül a felhasználók idejéért, így talán a legjobb taktika a támadás, vagyis egy játékfejlesztő felvásárlása lenne a Netflix számára.

Ugyan a negyedik negyedéves jelentést követően több elemzőház leminősítette a céget a növekedés elmaradása miatt, mégis azt látjuk, hogy a híres befektető, Bill Ackman, több, mint egymilliárd dollárért vásárolt részvényeket a hatalmas árfolyamcsökkenést követően, Reed Hastings pedig 20 millió dollár értékben, ami azért megnyugtathatja a befektetőket, hogy hosszú távon lehet, hogy a jelenlegi árszintek kedvezőnek számítanak.

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: GettyImages

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás