A várakozásokat felülteljesítette, de azért éves szinten csökkent a Magyar Telekom profitja

2022.08.10. 13:01 • Podcast

A Magyar Telekom konszolidált árbevétele éves összehasonlításban csaknem 11 százalékkal 184,2 milliárd forintra nőtt idén a második negyedévben. A cég adózott nyeresége 21,7 százalékkal csökkent, 10,6 milliárd forintra. A nagyjából stabil működési eredményhez növekvő pénzügyi ráfordítások párosultak. A jelentés szerint a növekedést elsősorban a jelentős mobiladat- és a magasabb készülékértékesítés eredményezte. Az extraprofitadó 12,4 milliárd forint volt a Magyar Telekomnál az első félévben. A harmadik negyedévet ez nem érinti, így a fennmaradó plusz adót a negyedik negyedévben számolja el majd a cég. „A teljes, éves extraprofitadó 25 milliárd forint lesz a Magyar Telekomnál, ami az adó jellege miatt nemcsak a teljes nyereséget csökkenti, hanem rontja a cég üzemi eredményét is. Azt még nem tudjuk, hogy ez érinti-e majd az idei év után tervezett osztalékfizetést” – értékelt Nagy András, az Erste elemzője. A készülékértékesítés a szakértő szerint azért teljesíthetett kiemelkedően, mert sokan vehettek új telefonokat, miután akkor még a lakosság jelentős személyi jövedelemadó visszatérítésekben részesült, és a béremelések is akkor érkeztek. A 2. félévben viszont a cégnél már megjelenhetnek a recessziós kockázatok.

Összességében a várakozásoknál jobb lett az amerikai és az európai cégek gyorsjelentési időszaka. Az Egyesült Államokban a cégek 90 százaléka, Európában pedig 75 százaléka közölte a számait. Az USA-ban 10 százalékos profitnövekedés volt átlagban. Az energiaszektor a tengerentúlon és Európában is jól teljesített. Ez leginkább a 60 százalékkal emelkedő olajárakkal volt magyarázható. Európában a közműszektor volt izgalmas, mert 70 százalékkal nőtt a szektor árbevétele. Ez leginkább a gáz- és az elektromosáram megugrásával volt magyarázható, adózott nyereségük viszont csak 4 százalékkal emelkedett. „Éppen hogy csak sikerült áthárítani a fogyasztókra a magasabb energiaárakat. Erre volt példa az E-ON gyorsjelentése” – részletezte az időszakot Nagy András.     

A beszélgetésben szóba került még, hogy:

  • Csökkent az online közösségi médiás cégek felhasználószáma és marketingbevétele
  • Visszafogják a cégek marketingköltségeiket
  • A recesszió leginkább a chipgyártókat fenyegeti, de a Kína és Tajvan közötti feszültség sem tesz nekik jót
  • A BMW nehezebb időszakra számít a második félévben

Nagy Andrással, az Erste Befektetési Zrt. elemzőjével Nagy Károly beszélgetett.

Az erstemarket.hu a Reggeli Monitor, a Trend FM reggeli hírműsorának kiemelt szakmai támogatója.

Szakértőink rendszeresen tájékoztatják a hallgatókat a legfontosabb gazdasági és piaci eseményekről és információkról, a folyamatok hátteréről, hogy megalapozottabb befektetési döntéseket hozhassanak.

Ez a podcast a műsor vágott, szerkesztett változata.

A podcastban foglaltak kizárólag az előadó személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás