Covid mélypontról pattanhat a Wizz Air

2022.10.05. 16:06 • Erste Ötletgyár Maxi

A Covid pánik (2020. március közepe) óta nem látott, 1.500 pennys szintre esett a Wizz Air árfolyama. Technikailag ez egy rendkívül erős szint, miközben a légitársaságok kilátásai is ég és föld az akkori helyzethez képest, még akkor is, ha az erős dollár és a globális gazdaság lassulása is negatívan érinti a légitársaságokat.

Az 1.500 penny egy rendkívül erős támaszszint technikailag, nem csak 2020 márciusában járt itt az árfolyam, de már ezt megelőzően, 2016-ban is jól működő támaszszint volt.

Az RSI értéke 26 pontra esett, ami már túladottságot jelez, a masszív támaszszinten túl ez is támogathatja a pozitív irányú fordulatot.

A veszteség limitáló stop-loss megbízást a 2016-os mélypont, 1.380 penny alá, 1.360 penny-hez javasoljuk elhelyezni. A javasolt kiszállási pontot a 20 napos mozgóátlag alá rakjuk, 1.850 penny-hez. Így a pozíció hozam kockázat aránya 5 a 2-höz.

Forrás: Bloomberg, Erste

Ez az év már elúszott

A Covidot követően ez az év sem jött ki jól a Wizz Air-nek. A márciussal záruló 2023-as üzleti évben várhatóan ismét veszteséges lesz a társaság. Ennek oka egyrészt a nyáron szektorszinten tapasztalható akadozások, ami a fapados légitársaságokat jobban érintette, hiszen a kifeszített működési modelljükben kevesebb puffer van a súrlódások korrekciójára, mint a hagyományos légitársaságoknál. Nyár végére már normalizálódott a helyzet, és jelenleg a téli menetrend kapcsán sem tapasztalhatók komolyabb fennakadások az európai légi közlekedésben. Jövő nyárra pedig a légiipar minden szereplője rendezheti sorait. A másik tényező, ami hozzájárult az idei veszteséghez az, hogy a Wizz Air későn kezdte el újra fedezni az üzemanyag kitettséget, de mostanra újra elkezdték felépíteni a szokásos fedezeti pozíciókat. Ezek a hátráltató tényezők viszont várhatóan már csak kisebb mértékben fogják érinteni a 2024-es üzleti évet, és újra nyereségessé válhat a működés. Sőt, a 2024-es üzleti évre rekord eredmény várható a Wizz Air-től, a légitársaság ismét visszatérhet a növekedési pályára.

Wizz500 stratégia

A Wizz Air növekedési stratégiája meglehetősen ambiciózus. A jelenlegi flotta 157 darab repülőből áll, mégpedig az Airbus A320-as modellcsalád különböző típusaiból. A cég 2030-ra 500 darabra tervezi bővíteni flottáját, közbenső célként 300 repülőgépet tűztek ki 2026-ra. Az európai jelenlét mellett a Közel-Keleten (Abu-Dzabiban és Szaúd-Arábiában) tervez dinamikus növekedést a társaság. Az évtized végére már 50 repülőgéppel repülnének Szaúd-Arábiába.

A növekedési terv megvalósítása érdekében a társaság szeptember közepén rendelt meg 75 darab Airbus A321neo és 27 darab Airbus A321XLR repülőgépet, melyek többségét 2025 és 2027 között fogják leszállítani. A megállapodás vételi opciót tartalmaz további 75 darab Airbus A321neo-ra, amiket 2028 és 2029 között szállíthatnak le.

Értékeltség és pénzügyi helyzet

A magas tőkeigény miatt a légitársaságokat elsősorban az EV/EBITDA alapú mutatók vizsgálatával célszerű összehasonlítani. Az idei évi EBITDA várakozások alapján a Wizz Air túlárazottnak tűnik, ugyanakkor ahogy az előbb írtuk, a most futó évet érdemes kivételnek tekinteni, és helyette érdemesebb legalább a jövő évi, de a Wizz Air-től várt gyors növekedés miatt még érdemesebb a két év múlvai EBITDA várakozásokat felhasználni. Ez alapján a Wizz Air mindössze 3-as EV/EBITDA mutatószámon forog, ami kedvezőbb a szektortársakénál és jobb a fő rivális Ryanair mutatóinál is.

Forrás: Bloomberg, Erste

A társaság pénzügyi pozíciója változatlanul erős, a negyedév végén 1,6 milliárd eurónyi likviditással rendelkezett.

A cég szinte kizárólag fix kamatozású lízingekkel rendelkezik, így az általános kamat- és hozamemelkedés nem okoz költségnövekedést. Ugyanakkor a tervezett dinamikus növekedési pályának értelemszerűen nem kedvez a finanszírozási környezet romlása. A lízingek egyharmada euró alapú, ami egyfajta természetes deviza fedezettséget biztosít.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás