Holnap jelent az Alibaba legnagyobb riválisa

2023.03.08. 14:56 • Erste Market Sztori

A vállalat bejelentette, hogy jövő hétfőtől egy 10 milliárd jüan (1,4 milliárd dollár) értékű kampány keretében jelentős kedvezményeket hirdet online platformján, hogy új felhasználókat csábítson el a konkurens Alibaba és Pinduoduo elől és a 2023-as évben várható gazdasági fellendülésnek már jelentősen megnövekedett felhasználószámmal vághasson neki. Ennek tükrében még érdekesebb lesz a csütörtökön várható jelentésük. Erős kapcsolata van a vállalatnak olyan csúcskategóriás márkákkal, mint a FENDI, a Lululemon, a Christian Louboutin Beauty, a BOBBI BROWN és a LA PRAIRIE, ami várhatóan továbbra is kedvezően hatott a negyedik negyedéves teljesítményére.

A 74 milliárd dollár piaci értékű vállalat egy elsősorban e-kereskedelmi tevékenységet folytató holding. A JD Retail szegmens online kiskereskedelemből, online piactérből és marketing szolgáltatásokból áll Kínában és elektronikai termékeket, háztartási gépeket és egyéb általános árukategóriákat kínál. A társaság saját online platformmal rendelkezik, amelyen keresztül lehetőséget biztosít harmadik fél kereskedők termékeinek értékesítésére is.

Az Alibaba értékesítési kockázattal néz szembe

Az Alibaba kínai kereskedelmi bevételeinek fellendülése elmaradhat a piaci várakozásoktól a március végéig tartó 4. pénzügyi negyedévben. Ennek egyik kiváltó oka a JD.com is lehet, aki árengedményeket biztosító kampányával korlátozhatja az Alibaba azon képességét, hogy több kereskedőt és vásárlót tartson meg és újakat nyerjen meg. A JD.com a több héten át tartó nőnapi akció keretén belül bizonyos kiválasztott kedvezményes árú termékekért fizetett összeg kétszeresét téríti vissza a vásárlóknak, ha a terméket más platformokon alacsonyabb áron lehet megtalálni. A JD.com kínálata ezért valószínűleg olcsóbb, mint a riválisoké. Az Alibaba céggel ellentétben a JD.com saját tulajdonú készletekkel és logisztikával rendelkezik.

"Az alacsony árak a múltban sikerünk fontos fegyvere voltak, és a jövőben is ez lesz az egyik legfontosabb fegyverünk" - mondta Richard Liu, a JD.Com alapítója.

A JD.com vállalattal kapcsolatban nagyon bizakodóak az elemzők és a kínai e-commerce cégek közül az idei évre a legnagyobb növekedési potenciált várják a konszenzusos célár alapján, amely 81,76 dollár. A Bloomberg által megkérdezett 51 elemző közül 47 vételre, 4 tartásra javasolja a cég részvényeit.

 

Forrás:

bloomberg.com
scmp.com

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: Shutterstock

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás