United Airlines: A nehézségek ellenére is jók a kilátások

2023.03.21. 17:07 • Erste Ötletgyár Maxi

A United Airlines január 16-án tette közzé a tavalyi nagyedik negyedéves gyorsjelentését, mely megerősítette, hogy a vállalat visszatért a nyereséges működéshez, a koronavírus miatti kényszerpihenő után ez volt a harmadik negyedév, amikor pozitív eredményt tudtak felmutatni. Emellett az idei évre is kedvező várakozásokat tettek közzé, a vezetőség szerint a nyereségesség visszatér a világjárvány előtti évek szintjére.

A pozitív évkezdés után hidegzuhanyként érte a befektetőket a United Airlines március 13-án kiadott közleménye, melyben a vállalat jelezte, hogy az első negyedévben a korábbi várakozásokkal ellentétben 0,6-1 dollár közötti veszteségre számítanak.

A légitársaságok amellett, hogy soha nem látott bevételt produkálnak, nehézségekkel kénytelenek szembenézni. Az olajárak az elmúlt években rendkívül magas szinteken mozogtak, ami jócskán megnövelte az üzemenyag-költségeket. Az elmúlt hetekben az olajár mérséklődött, ami önmagában pozitív, mivel a vállalat nem köt hedge-ügyleteket az üzemanyagköltségek fedezésére. Mindazonáltal óvatosságra int az, hogy a recessziós félelmek miatt esett az olaj ára, márpedig a gazdaság jelentősebb lassulása a turisztikai ágazatot is negatívan érintené. A légi közlekedésben azonban nem tapasztalható visszaesés, az emelkedő jegyárak ellenére is rengetegen akarnak repülni.

Forrás: Saját szerkesztés az amerikai Transportation Security Administration adatai alapján

A légitársaságok megugró költségeihez a munkabérek is hozzájárulnak, a robusztus kereslet miatt egyre több dolgozóra van szükségük. Az Egyesült Államokban (is) azonban kifejezetten szűk a munkaerőpiac, így nehéz betölteni a szabad pozíciókat. Emiatt kénytelenek a vállalatok magasabb bérrel magukhoz csalogatni a munkaerőt. Különösen a pilóták esetében nehéz a helyzet, mivel őket a hosszú kiképzési idő miatt nem egyszerű pótolni. A United Airlines is erre hivatkozott az idei első negyedévben várható veszteség kapcsán. Emellett azt is érdemes megjegyezni, hogy a légitáraságoknál hagyományosan az első negyedév a leggyengébb, így kisebb jelentősége van a várt negatív eredménynek.

Az első három hónap gyengesége ellenére a vállalat a teljes évre vonatkozó várakozását nem csökkentette. A vezetőség idén 10 és 12 dollár közötti tisztított részvényenkénti nyereségre számít, ami a tavalyi 2,2 dollárnak nagyjából az ötszöröse. Az erős keresletnek köszönhetően a vállalat áremelésekkel az utazókra tudja hárítani a megemelkedet költségeket.

A legolcsóbb választás

Jelenleg több olyan légitársaságot is találhatunk, amely kifejezetten kedvező értékeltségen forog. A leginkább kedvező mutatószámokat a United Airlines-nál látjuk. A vállalat részvényeinek P/E rátája az idei évre vonatkozó eredményvárakozásokkal számolva mindössze 5-ös, ami közel fele a hasonló vállalatokból képzett csoport medián értékének. Ez azt jelenti, hogy a United ahhoz képest, hogy mennyi nyereséget termel, jóval olcsóbb a versenytársaknál. A következő évekre vonatkozó adatok alapján az érékeltségbeli diszkont kisebb lesz, de továbbra is jelentős (2024: 4,3 vs. 6,2, 2025: 3,6 vs. 4,75). Az EV/EBITDA mutatószám szintén a United alulértékeltségét jelzi. Az idei év 4,6-os és a következő év 4-es értéke 20 illetve 15 százalékkal alacsonyabb a versenytársak mediánjához viszonyítva. Amellett, hogy a szektor többi válallatához képest alulértékelt a United, az is biztató, hogy az adatok az eredményesség folyamatos javulását jelzik a következő években.


Forrás: Erste, Bloomberg

Technikai kép

Remekül kezdte az idei évet a United Airlines, januárban 30 százakot emelkedett az árfolyam. Amikot azonban a vezetőség március 13-án bejelentette, hogy az első negyedévben veszteségre számítanak, meredek esés kezdődött. A negatív trendet az MACD eladási jelzése is megerősítette. Nem sokkal a 200 napos mozgóátlag fölött azonban megállt az esés. Az RSI indikátor is a túladottságot jelző értékhez közelít, így erről a támaszról visszapattanás következhet. Ahogy a kedélyek megnyugszanak, a befektetőknek is érdemes előre tekinteniük, hiszen a teljes évet nézve a várakozások szerint masszívan nyereséges lesz a vállalat, ezért az aktuális árfolyamon kedvező vételi lehetőség kínálkozik. A célárunkat az 54,5 dollárnál húzódó ellenállás alá helyezzük el, 54,3 dollárhoz. Az esetleges veszteség minimalizálása érdekében a stop loss megbízást a március 16-i 42,2 dolláros lokális mélypont alá, 41,7 dollárhoz helyezzük. A pozíció hozam-kockázat aránya így megközelíti a 4:1-et.


Forrás: Erste, Bloomberg

 

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás