Felpörgött a kínai turizmus, mégsem felhőtlen az öröm
Az Arany Hét ünnep alatt a belföldi turizmus a koronavírus előtti szintre erősödött Kínában, a nemzetközi utazások száma azonban alulmúlta a járvány előtti időszakot.
A belföldi turisztikai bevétel 753 milliárd jüan (103 milliárd dollár) volt a nyolcnapos ünnep során, ami 1,5%-os növekedést jelent a 2019-es évhez képest, az utazások száma 4,1%-kal 826 millióra nőtt - közölte a kínai kulturális és turisztikai minisztérium. Bár a korábbi éveket felülmúló adatok biztatóak, a kínai kormányzat várakozásait némileg alulmúlta az utazási kedv.
A Goldman elemzői szerint újabb kormányzati intézkedésekre lesz szükség a fogyasztás és a szolgáltatások további élénküléséhez, különösen az ingatlanpiaci visszaesés és a még mindig gyenge fogyasztói bizalom miatt.