Wizz Air: Rosszabb a helyzet, mint a Covid alatt?

2023.11.13. 14:48 • Erste Ötletgyár Maxi

A Wizz Air árfolyama az elmúlt hetekben megközelítette a 2020 márciusi mélypontot, ahová a Covid járvány mélypontján esett az árfolyam. Kétségkívül van néhány nehézség, mellyel szembe kell néznie a Wizz Air-nek, de összességében sokkal jobbnak látjuk a környezetet, és úgy látjuk, hogy alulértékelt lehet a részvény.

Támogató lehet az olajár

A rövidtávú mozgások alakulásánál nagyon jelentős a korreláció a fordított olajár és a Wizz Air árfolyama között. Október elejéig kimondottan erős volt a kettő közti korreláció, ami a következő ábrán is látható. Az olaj árfolyama a bal oldali fordított skálán látható, a fordított korreláció miatt. Nyár óta az emelkedő olajárak jelentős szerepet játszottak a csökkenő részvényárfolyamban. Az olaj fedezeti ügyletek ugyanis képesek kisimítani a rövidtávú volatilitást, de nem védenek a tartósan magas olajár ellen, legfeljebb csak késleltetik a költségek növekedését.

A Wizz Air a következő hat hónap üzemanyag szükségletének 70%-át, a következő évi szükségletnek pedig a 38%-át fedezte le. A Covid alatt a társaság nem alkalmazott fedezeti politikát az üzemanyag tekintetében a kiszámíthatatlan volumenek miatt, de 2022 júniusától már igen, és idén júniusra teljesen visszaálltak a normál, Covid előtti fedezeti politikára. Az elmúlt hetekben ebben nem történt olyan változás, ami indokolná az olajár és a részvényárfolyam szétválását.

Október óta viszont elvált a két árfolyam egymástól. Az olaj árának csökkenésére nem reagált pozitívan a részvény árfolyama. Azonban éppen ez a szétválás lehetne az emelkedés egyik katalizátora, ugyanis jelenleg nagyon alulárazottnak tűnik a részvény ahhoz képest, amit például az olajár indokolna.

Forrás: Bloomberg, Erste

Hosszútávú növekedés, rövidtávú bukkanóval

A hosszútávú növekedés és a profit alakulása szempontjából az egyik legfontosabb tényező a repülőgép flotta méretének növekedése, illetve annak kihasználtsága. A Wizz Air rendkívül gyors növekedést tervez a következő évekre, a 2030-as üzleti évre több, mint duplázná a flotta méretét. A repülőgépek kihasználtsága pedig kiemelkedően magas a szektoron belül.

Rövidtávon, nagyjából mintegy másfél évig azonban kihívást fog jelenteni a Pratt & Whitney által szállított problémás hajtóművek átvizsgálása, illetve esetleges javítása. Ez az első évben 45 repülőgépet fog érinteni, így rövidtávon a növekedés korlátozottabb lehet, emiatt romolhat a társaság versenyhelyzete is. A kieső repülőgépeket a társaság például lízing szerződések meghosszabbításával, illetve korábban használt repülők újbóli forgalomba állításával igyekszik mérsékelni. Így azonban a tervezettnél idősebb és kisebb méretű gépekkel fog csak tudni repülni, ami a működési költségek növekedéséhez vezet. A pénzügyi veszteségeket csökkenti a Pratt & Whitney-vel kötött megállapodás is, melynek részleteit üzleti titokra hivatkozva nem hozták nyilvánosságra.

Forrás: Wizz Air

Olcsóbb, mint a nagy vetélytárs

Az összehasonlító értékelést két peer-group-ra is elvégeztük. Egyrészt a csak fapados légitársaságokból álló szűkebb peer-groupra, de egy bővebb, a hagyományos légitársaságokat is magába foglaló összehasonlítást is végeztünk.

A lenti táblázatban a pénzügyi évre (ami a légitársaságok esetében jellemzően nem esik egybe a naptári évvel) vonatkozó elemzői várakozások láthatók. Például a Wizz Air és a Ryanair is nemrég tette közzé a 2024-es üzleti év második negyedéves számait. Ezért a lenti táblázatban is a 2024-es és 2025-ös értékek bírnak főleg relevanciával. A 2023-as pénzügyi évben a Wizz Air még veszteséges volt, ezért nem tartalmazza a táblázat az erre az évre vonatkozó P/E hányadost, és ez okozza a kiugróan magas EV/EBITDA értékeltséget is.

A lenti táblázatból is kivehető, hogy a fapados légitársaságok magasabb előretekintő P/E értékeltségen forognak, mint a hagyományos légitársaságok. Ennek egyik oka a gyorsabb növekedés, a másik pedig a sok esetben stabilabb pénzügyi hátterük. Ezt például a Covid időszak is bebizonyította, amikor számos hagyományos légitársaságnak állami segítségre volt szüksége, míg a fapados légitársaságok saját forrásból is átvészelték ezt az időszakot, az állami hiteleket csak rövid időre, a biztonság kedvéért vették fel, extra likviditás biztosítása érdekében.

A Wizz Air a fapados légitársaságokénál alacsonyabb előterekintő P/E értékeltséggel rendelkezik, míg a teljes peer-group átlagánál magasabb az értékeltsége.

A legközelebbi versenytársa a Ryanair, melyhez képest előretekintő P/E és EV/EBITDA alapon is diszkonttal forog a Wizz Air. Erre azért részben magyarázatot ad, hogy a Ryanair Boeing gépeket használ, így az Airbus visszahívásai őt nem érintik, vagyis egy kockázati tényezővel jobb a helyzete, de ez szerintünk nem indokol ilyen mértékű értékeltségi különbözetet.

Forrás: Bloomberg, Erste

Megjött a fordulós jelzés

Június végétől kezdődően csökkenő trendcsatornában esett a Wizz Air árfolyama. Ebből a trendből november elején kitört az árfolyam, amit rövid ideig tartó rally követett, majd a várakozásoknál gyengébb negyedéves jelentés ismét elrontotta a hangulatot.

Technikailag azonban nem viselkedett rosszul a részvény. A korrekció során csak a csökkenő trendcsatorna felső élét, valamint még egy, a hó elején hagyott rést tesztelt vissza az árfolyam. A rés visszatesztelését követően pedig ismét emelkedésnek indult az árfolyam. Ez technikailag kedvező jelzés, így jó lehetőséget látunk a vételi pozíciók felvételéhez.

A technikai kép alapján a javasolt kiszállási pontot a 200 napos mozgóátlag alá, 2450 pennyhez javasoljuk elhelyezni, figyelembe véve, hogy a 200 napos mozgóátlag az elkövetkező időszakban még lefelé fog jönni. Ez több, mint 40%-os felértékelődési potenciált jelent, és összhangban van az olajárral rövidtávon mutatott korrelációval is.

A veszteséglimitáló stop-loss megbízást az október végi, november eleji lokális mélypont alá, 1490 pennyhez javasoljuk elhelyezni. Az ezen paraméterek mellett felvett pozíció hozam-kockázat mutatója közelíti a 7:2 arányt.

Forrás: Bloomberg, Erste

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás