Mennyi az annyi?
Az Adobe gyűjtése szerint csütörtökön 5,6 milliárd dollárt, 5,5 százalékkal többet költöttek az amerikaiak az online térben, mint egy évvel ezelőtt. Pénteken pedig 9,8 milliárd dollár volt a költés, ez 7,5 százalékos bővülés az egy évvel ezelőtti szinthez képest. Mindeközben a NRF (National Retail Federation) az idei évre 7 és 9 százalék közötti bővülést vár az internetes vásárlásokban az ünnepi szezonban (november-december), ami 273,7 és 278,8 milliárd dollár közötti értéket jelenthet. Szóval a csütörtöki vásárlások elmaradtak, míg a péntekiek a becslések alsó részében voltak. Kérdés, hogy a mai napon milyen lesz a vásárlók kedve.
Az ünnepi szezon költéseit megnéztük az NRF nominális értékei, és az infláció alapján reálértékben is. Az eredményeket az alábbi grafikonon tüntettük fel, 2003-as bázis használatával.
Forrás: NRF, Bloomberg, Erste
A reálértéken vett költés a 2021-es csúcsot követően tavaly csökkent. Ugyan idén emelkedhet egy picit, vagy stagnálhat tavalyhoz képest, de még így is – természetesen – nagy valószínűséggel el fog maradni a 2021-es csúcs értéktől.