Működési hatékonyság növelő programot indít a Gloster

2023.11.28. 08:58 • Erste Reggeli

A társaság Gloster Level UP néven kétéves, komplex vállalatfejlesztési programot indít januártól, melynek célja, hogy kiaknázzák a megvásárolt társaságok közti szinergiákat és egy hatékonyabban működő, integrált szervezetet hozzanak létre. A programtól évi 200 millió forintos eredményjavulásra számít a menedzsment. A program főbb elemei a következők:

  • Központi treasury létrehozása, melytől a pénzügyi eredmény javulását várják
  • A külföldi leányvállalatok kapcsán jelentkező adóoptimalizálási lehetőségek kiaknázása
  • Közös beszerzés a költségek csökkentése érdekében
  • Egységes IT és belső rendszerek alkalmazása a működési költségek csökkentése érdekében
  • A Rendszerintegrációs és a Felhő üzletág értékesítési csapatának összevonása a bevételi szinergiák kiaknázása érdekében
  • A szervezet és az igazgatóság átalakítása a vállalati változásoknak megfelelően

A külföldi értékesítés fejlesztéséről önálló stratégiát tesznek közzé́ a közeljövőben.

Vélemény: Úgy látjuk új szakaszba lép a Gloster. 10 akvizícióval a háta mögött a közeljövőben inkább a belső folyamatok fejlesztésére fog koncentrálni, és azon fog dolgozni, hogy az akvirált cégeket egy hatékonyabb, a szinergiákat jobbal kihasználó vállalatcsoporttá alakítsa. Egyúttal úgy látjuk, hogy a további új cégek akvizíciója háttérbe szorulhat a stratégiában. Ez megfelel alapmodellünknek, melyben egy akvizícióval számoltunk, amit azóta (2023-ban) már végre is hajtott a Gloster. Örvendetesnek tartjuk a most bejelentett intézkedéseket, főleg, hogy a féléves eredmény némileg csalódást okozott számunkra, és jelentős költségnyomást láttunk a társaságnál. Úgy véljük, hogy a most elindított program segíthet a költségek lefaragásában és a jövedelmezőség javításában, egyúttal szükségesnek is érezzük őket, hogy eredményvárakozásaink elérhetőek legyenek.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás