Romlott a fogyasztói hangulat Japánban

2024.05.02. 09:15 • Erste Reggeli

A japán fogyasztói bizalmi index áprilisában 38,3 pontra csökkent az előző hónapban mért hároméves csúcsról, 39,5 pontról. A háztartások valamivel negatívabban értékelték a kilátásaikat a jövedelemnövekedés, a foglalkoztatás, a tartós fogyasztási cikkek vásárlási hajlandósága és az általános megélhetés tekintetében egyaránt.

Az S&P a japán feldolgozóipari beszerzési menedzser index végleges értékét az előzetes 49,9-ről 49,6-ra módosította, de ez még így is pozitívabb képet fest, mint a márciusi 48,2-es érték. Ez volt a tizenegyedik egymást követő hónap, amikor a gyári aktivitás zsugorodott, de tavaly augusztus óta a legenyhébb csökkenés, mivel mind a termelés, mind az új megrendelések visszaesése mérséklődött. Az üzleti hangulat nem változott márciushoz képest, továbbra is pozitív a kereslet élénkülésének köszönhetően.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás