Rossz rendszer, de mégis jó! (MTel)

2024.06.25. 11:42 • Erste Kommentár

Elmesélek egy történetet, ami a közelmúltban történt meg velem. Pár héttel ezelőtt egy kb. 25 éve mozdulatlan aknafedőt mozdítottak el a járdán, ahol lakom. (Mindig azt gondoltam, hogy valamiféle vízaknáról van szó.) Ez akkor történt, amikor nem voltam otthon. Kicserélték újra, de valahogy a fedő (négyszögletes) nem illett a helyére, ezért kacskán kifelé állt a földből. A munkások ki is tűztek karókat, s szalaggal megjelölték, hogy veszélyes. Különben kipróbáltam, s nem volt az, de maga a talajszinttől való elállás lehetőséget adott a megbotlásra. Így maradt, s teltek a hetek. Nem történt semmi. A feleségem fölvetette, hogy lehet elfeledkeztek róla. Elég hihetetlennek tűnt a dolog – gondoltam, csak sokáig tart a fedő újragyártása –, de az idő múlásával egyre valószínűbb lett ez a szcenárió. Így a szalag és a fedő jelzései alapján megállapítottam, hogy távközlési kábel van a föld alatt, s az nagy valószínűséggel a Magyar Telekom tulajdona. Vagyis hibás a rendszer — gondoltam kajánul —, s egy kicsit aggódva is.

Mivel manapság elterjedtek a chatbootok, s a múltbeli tapasztalatom az, hogy a fejlesztők általában csak a konkrét és tipikusan üzleti problémákra adnak megoldást, ezért komoly kétségeim voltak már afelől is, hogy egyáltalán be tudom-e jelenteni ezt a hibát. S akkor a megszüntetéséről még nem is beszéltünk. Itt osztanék meg egy chatbootos kalandot. Nemrég egy közvéleménykutató cég felhívott – a hatékonyság jegyében - egy chatboot segítségével, hogy hajlandó lennék-e egy későbbi időpontban válaszolni pár kérdésre. Visszakérdeztem, mennyi idő lenne ez. A robot ezt a választ nem tudta értelmezni, s inkább letette a telefont. Most is valami hasonlóra számítottam. Viszont meglepetésre okosan felépített chatbootba botlottam, amely viszonylag gyorsan elvitt egy emberhez, a vezetékes üzletágban. Ő megértette a problémát, s tudott egy másik, megfelelő emberhez kapcsolni. S láss csodát, a néhány hetes, talán hónapos kellemetlenség egy-két óra alatt megoldódott.

Azért meséltem el ezt a történetet, mert a rendszerek jósága talán ott kezdődik, hogy tudják a szokványos feladatokat kezelni. De a valódi minőség ott mutatkozik meg, amikor a kivételeket tudják kezelni. Ez az elmúlt években a legtöbb szolgáltatóra nem volt jellemző. Most viszont az MTel jelesre vizsgázott ezen a téren!

S ha már MTel. A cég az elmúlt négy napban 21,2 milliárd forintért vásárolt 20,1 millió darab részvényt mintegy 1055,5 forintos átlagáron. S még két nap van hátra. Ez alapján jelen pillanatban úgy tűnik, hogy a hátralévő idő elég lesz a maradék 2,8 milliárd forintnyi részvény begyűjtésére, s így a sajátrészvényvásárláshoz nem kell visszatérni az ősz folyamán. Így várhatóan 22-23 millió darabbal növekszik a sajátrészvény állomány, ami az IFRS szabályok szerint teljesen úgy viselkedik, mintha bevont részvény lenne. Nem kap osztalékot, nem kell az EPS vagy a DPS számításban figyelembe venni. Ez pedig a részvények értékelésénél cirka 2,3 százalékos hatás lehet, amit az elemzők többsége nagy valószínűséggel már korábban figyelembe vett. Ha nem, akkor is nagyjából részvényenként és első közelítésben nagyságrendileg kb. 20 forintnyi pozitív hatásról beszélünk.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás