Növekvő autós piac, azonban kevesen nyitottak az új dolgokra
Júniusban 3,6 százalékkal 1,31 millióra nőtt az Európában eladott új gépkocsik száma. Az idei első féléves teljesítmény azonban még így is jelentősen alulmarad a pandémia előtti időszak adataival szemben, mintegy 18 százalékkal kevesebb regisztráció történt. Olaszországban az új támogatásoknak köszönhetően több, mint kétszer annyi elektromos autót szállítottak le, mint tavaly ugyanekkor, azonban ezt a német és a francia piacon mutatkozó érdeklődés csökkenése teljesen lenullázta, európai szinten stagnálás volt tapasztalható. A német és francia piacon látott visszaesés legfőbb oka, hogy ott már megszűntek az állami támogatások, kedvezőtlenebbé téve ezzel az árakat a potenciális vásárlók számára. A támogatások visszavonása egyúttal azzal is jár, hogy a nagy autógyártó konszernek, például a Mercedes-Benz vagy a Volkswagen csoport, kénytelenek elhalasztani, vagy átmenetileg felfüggeszteni az új elektromos autók egyes típusainak gyártását. A teljesen elektromos autók így a tavalyi 16,5 százalék után most mindössze 15,9 százalékát tették ki az új autók regisztrációjának. Vagyis továbbra is a hibrid, illetve a sima, fosszilis tüzelőanyaggal hajtott járművek a legkelendőbbek a piacon.