Tovább terjeszkedne a BYD
Az utóbbi időben egyre gyakrabban hallani, hogy az európai és tengerentúli országok korlátozni próbálják a piacukra Kínából érkező elektromos autók beáramlását. A kínai BYD ezt kikerülve igyekszik beindítani külföldi üzemeket, hogy elkerülje a várható védővámokat. Ebben stratégia szerepe van a Thaiföldön már működő üzemnek, valamint a magyar, török és brazíliai gyártás mielőbbi beindításának. Emellett pedig Indonéziában és Mexikóban is terveznek kialakítani gyárakat, amik tovább segítenék a globális terjeszkedést.
Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a kitűzött cél az, hogy az árbevétel közel fele a külföldi piacokról származzon, bár határidőt nem kötött ehhez. A jelenlegi helyzet alapján a BYD az eladásainak mindössze 14 százaléka eredeztethető külföldről, a 2024-es naptári évet tekintve a becslések szerint nagyjából 500 ezer autó eladására lesznek képesek Kínán kívül, míg 3,1 milliót az ország határain belül fognak értékesíteni.