A Meta elkészítette első kiterjesztett valóság szemüvegét
Mark Zuckerberg szerdán mutatta be a Meta első kiterjesztett valóság szemüvegét, az Oriont, ami úgy néz ki, mint egy vastag, fekete keretes olvasószemüveg, viszont olyan lencsével rendelkezik, amely képes megjeleníteni üzeneteket, videóhívásokat.
A Meta már most is árul Ray-Ban márkájú, kamerával és hangszóróval felszerelt okosszemüveget, de Zuckerberg úgy véli, hogy a kiterjesztett valóság szemüveg egy nap az okostelefonokkal vetekedhet az online kommunikáció és interakció preferált módjaként.
A szemüveg mögött közel egy évtizedes technológiai fejlesztés és jelentős pénzügyi befektetés áll, az elmúlt négy évben több tízmilliárd dollárba került a vállalatnak.
A szemüveg egyelőre nem kerül forgalomba, a vezetőség szerint további fejlesztést igényel, mert még nem elég kis méretű és nem elég stílusos.