Nem népszerű már Kínában a Hyundai
A dél-koreai Hyundai Motor harmadik negyedéves gyorsjelentése visszaeső teljesítményről tanúskodik. Az üzemi tevékenységből származó nyereség év/év alapon 6,5 százalékkal 2,6 milliárd dollárra csökkent, elmaradva a várt 2,8 milliárd dollártól. A nyereség 2,2 milliárd dollár lett, szintén alulmúlva a becsült 2,4 milliárd dollárt. A látszólag rossz teljesítményt azonban árnyalja, hogy a várakozásoktól való elmaradás pontosan egybevág egy egyszeri, nagyjából 230 millió dollár értékű kiadással, az előrendelt autók garanciájának meghosszabbítása miatt. Az autógyártásból származó árbevétel 24,7 milliárd dollár, míg a teljes árbevétel 31,1 milliárd dollár lett.
Érdekesség, hogy bár a globális eladások „csak” 3,1 százalékkal esett vissza, Kínában év/év alapon 41,5 százalékkal csökkent a kereslet, aminek legfőbb oka feltételezhetően a saját gyártmányú autók népszerűségének felfutása, aminek részben az oka, hogy azok a gyártók kedvezőbb árakat tudnak nyújtani az állam által biztosított támogatások miatt.