Egyre népszerűbb az online vásárlás, taroltak az AI chatbotok és a részletfizetés

2025.01.07. 15:31 • Erste Uzsonna

Az Adobe Analytics adatai szerint a 2024-es ünnepi szezonban közel 9 százalékkal nőtt az online költés az Egyesült Államokban. Ez előrelépés az egy évvel korábbihoz képest, ugyanis 2023-ban csak 4,9 százalékkal nőtt az online vásárlások összértéke ugyanebben az időszakban. November 1. és december 31. között megközelítőleg 241,4 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak az e-kereskedelmi cégek.

Az Adobe adataiból az is kiderült, hogy az online vásárlási tranzakciók több, mint fele, 54,5 százaléka okostelefonok segítségével történt, ami növekedést jelent a 2023-as 51,1 százalékhoz képest.

A tavalyi ünnepi időszak újdonsága, hogy sok vásárló vette igénybe az AI-alapú chatbotok és más mesterséges intelligencián alapuló vásárlási funkciók segítségét. Az Adobe kiemelte továbbá a rugalmas fizetési lehetőségek, például az úgynevezett „vásárolj most, fizess később” szolgáltatás növekvő népszerűségét. 18,2 milliárd dollár online költés történt ennek segítségével, ami 9,6%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás