Európa mentette meg a Coca-Cola második negyedévét
Az üdítőitalairól ismert vállalat az idei második negyedévben 12,54 milliárd dollár árbevételt ért el, ami 1%-kal magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Az egy részvényre jutó nyereség 87 cent lett.
A Coca-Cola ezzel felülmúlta az elemzői várakozásokat, köszönhetően annak, hogy az erős európai kereslet ellensúlyozta a többi piacon tapasztalt gyengébb értékesítési volument.
A vállalat vezetősége már korábban is jelezte, hogy a gazdasági bizonytalanság és a geopolitikai feszültségek rontották a fogyasztói bizalmat, ami egyes piacokon negatívan hatott az eladásokra.
Az egész évre vonatkozóan a vállalat 3%-ra pontosította az egy részvényre jutó nyereség növekedésére vonatkozó előrejelzését, ami a korábban megadott tartomány felső határa, emellett megerősítette előrejelzését, miszerint az organikus bevételek 2025-ben 5-6%-kal növekednek.