Kitartó növekedés és vezetőváltás a Spotifynál
A Spotify negyedéves árbevétele elérte a 4,27 milliárd eurót, ami az elemzői konszenzussal megegyező, de 7,1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az üzemi eredmény év/év alapon 28%-kal, összesen 582 millió euróra emelkedett, míg az egy részvényre jutó korrigált nyereség 3,28 euró lett, messze meghaladva a várt 1,98 eurót.
A havi aktív felhasználók száma 713 millióra emelkedett, ami 11%-os növekedést jelent éves szinten. A prémium előfizetők száma 5 millióval nőtt, mintegy 281 millióra. A negyedik negyedévre vonatkozó előrejelzés szerint pedig 745 millió havi aktív felhasználót és 620 millió eurós üzemi eredményt várnak.
Bár a reklámbevétel az árazás miatt 6%-kal csökkent, a partnerek listája az Amazonnal és a Yahooval bővült. Daniel Ek vezérigazgató szerint a vállalat 30 új funkciót vezetett be a negyedév során. Bejelentették azt is, hogy Ek 2026 januárjában visszalép a vezérigazgatói posztról, ügyvezető elnökként fog a továbbiakban tevékenykedni. A helyére Gustav Söderström és Alex Norström kerül társ-vezérigazgatóként.
Az összességében kedvező adatok ellenére nem volt lényegi változás az árfolyamban a tőzsdenyitás előtti kereskedésben.