AutoWallis: Növekvő árbevétel, magas költségek
Az AutoWallis első 9 havi árbevétele 21%-kal 353,2 milliárd forintra bővült. A növekedés nagyrészt akvizíciós hatásoknak köszönhető, hiszen a kiskereskedelmi üzletág két céggel (MILAN KRÁL GROUP és NC Auto) is bővült. Az akvizíciókon túl csoportszinten 6,1%, a kiskereskedelmi üzletágban pedig 7,5% volt az organikus növekedés. Negyedév/negyedév alapon azonban csak a mobilitási szegmens tudott növekedést (+26%) felmutatni, míg a nagykereskedelmi szegmens árbevétele 10%-kal, a kiskereskedelemé pedig 8%-kal csökkent, ami a negyedéves szezonalitással van összefüggésben.
Az ELÁBÉ az árbevétellel együtt 21%-kal bővült az első 9 hónap során, így a bruttó marzs változatlan maradt. Ennek ellenére az EBITDA 10,1%-kal esett vissza, melynek elsődleges oka a megnövekedett költségek. Ezek körül is kiemelendő a PR és marketing költségek (KGM névváltoztatása, új piacokra való belépés) emelkedése, az emelkedő banki és biztosítási díjak, valamint a személy jellegű ráfordítások 33%-os megugrása. A költségek lefaragását hatékonyságnövelő intézkedésekkel igyekszik a társaság ellensúlyozni, főleg a költségoldali szinergiák kihasználásával.
A szegmensek tekintetében különösen a nagykereskedelmi üzletágnál tapasztalható nyomás az EBITDA és az adózás előtti marzsok tekintetében, annak ellenére is, hogy a bruttó marzsok az előző negyedévi mélypontról már emelkedni tudtak.
Ezzel szemben a mobilitási üzletág dinamikus növekedést tudott felmutatni a nagyobb flottaméretnek és a hosszabb bérleti időknek köszönhetően.
Összességében jelentős bevételnövekedés volt tapasztalható, melyben akvizíciós és organikus tényezők is szerepet játszottak. Ugyanakkor jelentős költségnövekedés is tapasztalható, részben a társaság növekedéséhez, részben pedig az új márkák, új piacok bevezetéséhez kapcsolódóan, ami nyomás alatt tartja a cég profitabilitását.
