Kezd szemmel láthatóvá válni a kínai autók részesedése
Októberben 5,8%-kal nőttek az új autó eladások az EU-ban, ezzel sorozatban a negyedik hónapja tapasztalható bővülés. Az év első 10 hónapjában 1,4% a bővülés. A növekedést elsődlegesen az elektromos autók húzták, melyek eladása októberben 38,6%-kal, az év eddigi részében pedig 25,7%-kal lett magasabb. A tisztán elektromos autók növekedését támogatja, hogy egyre több modell elérhető, köztük egyre megfizethetőbbek is.
A nagy piacok közül Spanyolországban 15,9%-kal, Németországban 7,8%-kal, Franciaországban 2,9%-kal bővültek az eladások, míg Olaszországban 0,5%-os csökkenés volt tapasztalható.
Magyarországon 7,7%-kal bővültek az új autó értékesítések, míg az elektromos autóknál 48,3%-os növekedés volt tapasztalható.
Új autó értékesítések alakulása az EU-ban

Forrás: ACEA; Erste
Az európai márkák tekintetében átlag fölötti bővülés volt a jellemző. A Renault 10,0%-kal, a BMW 8,7%-kal, a Volkswagen csoport 7,9%-kal, a Stellantis 6,6%-kal bővült. A Mercedes viszont a piacnál gyengébb, 2,0%-os növekedést tudott csak felmutatni.
A Tesla változatlanul nem talál magára, 48%-kal csökkentek októberben az eladásai, az év eddigi részében pedig 39,2%-kal áll alacsonyabban, mint egy évvel korábban.
A kínai offenzíva továbbra is döbbenetes sebességű, a BYD eladásai lényegében tripláztak októberben, de ami még meglepőbb, hogy máris 1,5%-os piaci részesedése van, ami a Nissannal (1,5%) és a Suzukival (1,3%) mérhető össze, nem pedig a Tesla 0,6%-os részesedésével. A másik meghatározó kínai vállalat, a SAIC (MG márka) eladásai 56%-kal bővültek, piaci részesedése 2,1% volt októberben, amivel a Geely csoport tulajdonában lévő Volvo 2,3%-os piaci részesedését ostromolja.