Zuhan a Coca-Cola értékesítése

2020.04.21. 16:32 • Erste Uzsonna

Csökkenéssel kezdték a kereskedést a vezető amerikai részvényindexek, 1,5-2% közötti mínuszokat láthatunk.

Április elejétől kezdve 25%-kal csökkentek a Coca-Cola által eladott termékek globálisan a koronavírus okozta gazdasági leállások miatt, számolt be róla a menedzsment a ma közzétett első negyedéves gyorsjelentésben. Ráadásul ezek az értékesítések azok, amik tipikusan sokkal magasabb árréssel szoktak történni. A stadionokban és egyéb szórakoztatóipari létesítményekben fogyó Coca-Cola termékek a vállalat árbevételenek nagyjából felét adják. Ezen fejlemények miatt egész éves várakozását természetesen törölte a cég, és azt mondta, hogy a jelen helyzetben nem lehet tudni azt, hogy pontosan mire is számítsanak idén. Az első negyedéves eredmény 0,51 dollár lett a várt 0,44 dollárral szemben, amit 8,6 milliárd dolláros árbevételen (-1% év/év) ért el a cég szemben a konszenzus által várt 8,3 milliárd dollárral. Ezzel az első negyedévben még jobban tartotta magát a cég a vártnál, azonban a második negyedév komoly hidegzuhany lehet.

Egyelőre jól állja a sarat a Lockheed Martin a koronavírus közepette, ugyanis kitartott egész éves előrejelzése mellett a cég, miközben első negyedéves eredménye is jobb lett a vártnál. Az árbevétel 9%-kal nőtt év/év alapon 15,7 milliárd dollárra a várt 15,1 milliárd dollárral szemben, miközben az egy részvényre jutó profit 6,08 dollár lett a várt 5,80 dollárral szemben. A vállalat elkezdett kisebb késéseket tapasztalni a beszállítói láncban, illetve egyén nehézségeket a gazdasági lezárások miatt. Ezek a jövőben még újraírhatják a mostani terveket.

Igyekszik Donald Trump a bajba jutott olajiparnak segítséget nyújtani az USA-ban, azt követően, hogy ma arra utasította az energiaügyi- és pénzügyminisztert, hogy álljanak elő egy tervvel, ami segít a bajba jutott vállalatoknak és munkavállalóknak a szektorban. Ez azonban valószínűleg nem lesz könnyű, ugyanis az olajipar egy jó ideig még nehézségekkel nézhet szembe.

Arra hívta fel ma a figyelmet a Citigroup elnöke, hogy annak ellenére, hogy több államban már elkezdenek lazítani a kijárási korlátozásokon az USA-ban, a bank ezzel szemben igyekszik erősen konzervatívan megközelíteni a kérdést. Többek között annyi home office lehetőséget szeretne biztosítani a munkavállóknak, amennyire ők igényt tartanak, addig amíg az emberek nem komfortosak a munkába járással.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás