Komoly veszteség az American Airlines-nál

2020.04.30. 15:16 • Erste Uzsonna

0,5-1% körüli csökkenést mutatnak a vezető amerikai határidős indexek piacnyitás előtt.

Napi 70 millió dollárnyi készpénzt égethet el átlagosan a második negyedévben az American Airlines, derült ki a ma közzétett első negyedéves gyorsjelentést követően. Az első negyedévben a vállalat ráadásul 2,2 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el, ami nagyjából megfelel az elmúlt másfél év profitjának. Egyszeri tételektől tisztítva ez részvényenként 2,65 dolláros veszteséget jelent, ami alulmúlta a konszenzus 2,08 dolláros várakozását. A negyedévet 6,8 milliárd dollárnyi szabad készpénzzel zárta a vállalat, amit a következő negyedév végére 11 milliárd dollárra tervez növelni, részben az állami támogatásoknak köszönhetően. Az American eredményéből az látszik, hogy a prémium légitársaságokat még jobban megviselte a koronavírus hatása, mint a fapadosokat.

A vártnak megfelelő 4,7 milliárd dolláros árbevételt (-6% év/év) ért el a McDonald’s az első negyedévben, amin 1,47 dolláros EPS-t ért el a várt 1,57 dollárral. Március közepétől érdemi romlást tapasztalt a vállalat a fogyasztói szokásokban, ami az európai és amerikai kijárási korlátozásokkal magyarázható. Hiába van nyitva a vállalat éttermeinek 75%-a világszerte, a házhozszállítások és a helyszínről való elviteles rendelések messze nem kompenzálják a kevesebb helyszíni vásárlót. Pontosabb adatokat a visszaesés mértékéről nem közölt a cég. Amit tudni lehet, hogy március hónapban az USA-ban 13%-kal estek a legalább egy éve nyitvatartó üzletek értékesítései.

808 millió dolláros bevételt ért el a Twitter az első negyedévben, ami felülmúlta a 773 millió dolláros elemzői konszenzust. A napi aktív felhasználók száma 166 millióra ugrott (+24% év/év) a várt 163,5 millióval szemben, ami azt mutatja, hogy a koronavírus miatti kijárási korlátozások jót tettek a felhasználói számoknak. Március utolsó három hetében 27%-kal estek a vállalat bevételei, ami azt mutatja, hogy igen érzékenyen érintette a koronavírus a céget, érzékenyebben, mint a nagy versenytárs Google-t és Facebook-ot. 2 év után először zárt veszteséges negyedévet a vállalat, ami részvényenként egyetlen centet jelentett.

Rásegített a koronavírus miatti pánikvásárlás a Kraft Heinz első negyedéves eredményére. Az árbevétel a vártnál minimálisan jobb 6,2 milliárd dollár lett, míg az egy részvényre jutó tisztított profit 0,58 dollár a várt 0,55 dollárral szemben. Az organikus bevételek 6%-kal nőttek a negyedévben év/év alapon. Ezzel összességében jó negyedévet zárt a vállalat, az egész éves trendeket illetően azonban bizonytalanságra figyelmeztetett. Az organikus bevételek terén alacsony-közepes egyszámjegyű növekedést vár a vállalat a most kezdődött negyedévre.

A várt 3,5 millióval szemben újabb 3,8 millió amerikai folyamodott első ízben munkanélküli segélyért az USA-ban az elmúlt héten, ezzel már 30 millió fölé nőtt a munkájukat elvesztők száma a koronavírus kitörése alatt.

2%-kal estek a személyi jövedelmek, és 7,5%-kal a személyi kiadások az USA-ban márciusban hó/hó alapon a koronavírus okozta gazdasági sokk hatására. Előbbi esetében -1,7%, utóbbi esetében -5,1% volt a várakozás.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás