Lehetett volna rosszabb is

2020.07.29. 15:44 • Erste Uzsonna

0,3-0,6% körüli emelkedéssel kezdték a vezető amerikai részvényindexek a mai kerekedést.

17,7 milliárd dolláros árbevételt ért el a General Electric a második negyedévben a várt 17,2 milliárd dollárral szemben, az egy részvényre jutó 0,15 dolláros tisztított veszteség azonban alulmúlta a 0,09 dolláros konszenzust. A légiiparból származó árbevétel 44%-kal, az egészségügyi szektorból származó árbevétel 21%-kal esett év/év alapon enyhén alulmúlván a várakozásokat. A vártnál jobb teljesítményt a megújuló energiákhoz kapcsolódó üzletág hozta, ahol csak 3% volt a visszaesés mértéke. A vállalat a negyedévben 2,1 milliárd dollárnyi készpénzt égetett el, ami pozitív meglepetés volt a 3,3 milliárd dolláros várakozáshoz képest. A vezérigazgató szerint a vártnál gyorsabban halad a cég a költségcsökkentésekkel, a második félévben pedig már a bevételi oldalon is pozitívabb tendenciákra számít. Ezzel 2021-ben ismét cash flow pozitív lehet majd a cég. A hírekre az árfolyam 2%-kal emelkedik piacnyitás után.

A vártnál kevésbé rossz második negyedéves eredményt közölt a General Motors is. Az árbevétel ugyan a felére esett év/év alapon 16,8 milliárd dollárra és elmaradt a 17,1 milliárd dolláros konszenzustól, az egy részvényre jutó 0,50 dolláros tisztított veszteség jóval jobb lett az 1,66 dolláros várakozásnál. A pickup truckok és egy-két új SUV értékesítése már kifejezetten jól alakul mostanra az USA-ban a cég szerint, így a második félévben akár annyi szabad készpénzt is termelhet a cég operációja, amennyit a mostani negyedévben az operáció és a tőkebefektetések elégettek. Az árfolyam 2%-kal emelkedik piacnyitás után.

Tovább küzd a Boeing az elemekkel. 11,8 milliárd dolláros árbevételt ért el a vállalat a várt 13 milliárd dollárral szemben, amin 4,79 dolláros veszteséget ért el részvényenként a várt 5,82 dolláros veszteséggel szemben. A vállalat 5,3 milliárd dollárnyi készpénzt égetett el a negyedévben, ami jobb lett a 6,6 milliárd dolláros várakozásnál. A vállalat szerint még három évbe telhet mire ismét elérjük a 2019-es utasszámok a légiközlekedésben, így újabb átstrukturálásokat jelentettek be. Az új 777x modell 2022-ig nem áll forgalomba, míg a 787-es Dreamliner-ek gyártása immáron zsinórban negyedik negyedéve lett csökkentve. A vártnál valamivel kevésbé rossz számokra 1%-kal emelkedik az árfolyam piacnyitás után.

Keresés
Teljes lista
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához.
Cookie szabályzat Elfogadás